Dobre praktyki Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz Związku Banków Polskich w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki (CPI)
Z dniem 1 stycznia 2025r Bank Spółdzielczy w Biłgoraju przystąpił do stosowania w swojej działalności „Dobrych praktyk Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz Związku Banków Polskich w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki (CPI)”.
Bank będzie stosował Dobre praktyki z wyłączeniem Rozdziału II Katalog i treść dobrych praktyk, §7 ust.2 Działania w interesie klientów:
„§ 7 ust.2
Działania w interesie Klientów
2. Bank, w ramach posiadanych możliwości prawnych, technicznych oraz biznesowych i w zależności od
oceny celowości takiego działania w odniesieniu do danego Produktu CPI lub określonej grupy
Klientów, przekazuje okresowo Klientom, z którymi posiada regularne kontakty, informacje
przypominające o posiadanym przez Klienta Produkcie CPI, na przykład o:
a) zakresie ochrony wynikającym z Produktu CPI,
b) sposobie składania zawiadomień o zdarzeniach losowych objętych ochroną ubezpieczeniową na
podstawie Produktu CPI lub zgłaszania roszczeń przez Klienta.”